سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیلارین

طلسم چیست و انواع ان در چند دسته قرار دارد اموزش دقیق جادوگری اصطلاحی کلی است که برای توصیف فعالیتی به کار می رود که وضعیت چیزی یا شخصی را در محدوده تغییراتی که یک جسم یا شخص می تواند بدون نقض قوانین طبیعت و فیزیک متحمل شود ، تغییر می دهد و برخی بر این باورند که این فعالیت ها می تواند در برخی موارد قوانین فیزیک را نقض کند و اغلب بین سحر و جادو اشتباه وجود دارد لرزش دست و جادوگری. کلمه جادو به عنوان مترادف تمام این اصطلاحات استفاده می شود که با یکدیگر متفاوت هستند.

 

در مورد سحر و جادو در زبان ، این همه مهربان است ، منبع آن ، دلیل آن پنهان است و از آن شعبده باز به جهان است. جادوی او فریب است ، و جادو ریه است ، و در شرع: متخصص در هر مسئله ای که علت آن پنهان و بدون حقیقت تصور می شود ، و دوره استتار و فریب انجام می شود. و هنگامی که وی آزاد شد و محدودیتی برای وی اعمال نشد ، مرتکب جرم افترا را گزارش کرد.

 

حق تعالی فرمود: (چشم مردم را مسحور کن). [الاعراف: 116] منظور من ، آنها آنها را مبدل کردند تا اینکه فکر کردند طنابها و چوبهایشان بدنبال آن است. و او ممکن است در آنچه ستایش و ستایش می کند ، جادوی مجاز ، مقید را به عنوان ضرب المثل استفاده کند: "از بیان به سحر". گاهی اوقات آنچه را که بهتر می داند می گوید. سپس در بخشها سحر و جادو: یکی از آنها جادوی کلدانیان است که در دوران باستان پرستش این سیارات بوده و ادعا می کنند که آنها مغز متفکر این جهان هستند ، و از آنها نیکی ها و بدی ها ، خوشبختی و شرارت را ایجاد می کنند و آنها با آمیختن قدرت های آسمانی با قدرت های زمینی ماورا طبیعی را ایجاد می کنند ، .

 

Sleight of hand هنری سرگرم کننده است که به معنای اتفاق غیرممکن است ، دانستن اینکه تغییر از مهارت و سبک بودن ناشی شده است.

از طرف دیگر ، جادوگری همان چیزی است که پزشکان معتقدند توانایی آنها در فراخوانی قدرت های غیبی برای کمک به وقوع تغییراتی است که شخصی می خواهد.

شاخه های فرعی زیادی از اصطلاح جادو وجود دارد ، زیرا برخی با به کارگیری توانایی هایی فراتر از حواس پنجگانه انسان برای انجام فعالیت هایی که قوانین فیزیک را به چالش می کشد ، آن را شاخه ای از حوزه روانشناختی می دانند . بر اساس آلیستر کراولی (1875 - 1947) ( در انگلیسی : Aleister کراولی ) ، که خود را به عنوان «علم پنهان" گروه  و شناخته شده برای خود کتاب " کتاب از قانون" ( انگلیسی : کتاب شریعت ) که در آن گفته شده او موفق برانگیختن روح هوروس این کتاب اساس ایده تلما تلقی می شود که می گوید انسان به طور کامل بدن ، روح و زندگی خود را در اختیار دارد و می تواند بدون تأثیر خارجی آن را توسط خودش کنترل کند.  بر این اساس، سحر و جادو، با توجه به Aleister کراولی، یک فعالیت است که تغییر یک وضعیت خاص بسته به است اراده فرد مسئول از آن آن از جادوگری و تردستی با توجه به متفاوت است و بستگی به تحقیقات علمی، آلیستر کراولی نظر .

 

سحر و جادو در زبان از عرب و بر اساس تفسیر از آیه از آیه 102 از سوره "منشاء سحر و جادو حقه استتار و Altjaial، که است به انجام چیز شعبده باز و معانی، Vijal از افسون غیر از آنچه که مثل انجام می شود کس می بیند سراب از دور Vijal او که آب ، و مسافر کشتی پیاده روی تازه صنعتی شده به شدت به نظر می رسد به او که او از می بیند درختان و کوه می . با او در حال حرکت گفته شد: آن مشتق شده است پسر مسحور اگر فریب خورده، و آن این بود: آن ارز مبدا، آن را گفت: چه شده است جذابیت خود را در مورد به عنوان . همچنین، یا منحرف او این بود: آن نظافت مبدا، و همه از سلب مالکیت دارای جذابیت " 

 

 

فهرست

1نظریه های جادویی

2دست سریع

3سحر

4جادو و روانشناسی

5نویسندگان

5.1کتاب قانون آلیستر کراولی

5.2خورشید دانش کتاب عالی

6جادو و ادیان

7جادو در طول اعصار

8جادو از نظر علم

9همچنین ببینید

10منابع

نظریه های جادویی 

فرضیه های زیادی وجود دارد که جریان معتقد به وجود پدیده جادو است و بر اساس این روند ، جادو توسط یکی از این عوامل قابل توضیح است:

 

نیروهای فیزیکی طبیعی که ماهیت آنها هنوز کشف نشده است و طبق این فرضیه علاوه بر چهار نیروی شناخته شده ، نیروی پنجمی نیز وجود دارد ، یعنی گرانش ، الکترومغناطیس ، برهم کنش کوارک ها و بقیه قسمت های اتم که به آنها فعل و انفعالات قوی و در نهایت فعل و انفعالات ضعیف در هسته اتم گفته می شود ، که می تواند توسط فیزیک ذرات تجزیه و تحلیل شود . برخی استدلال می کنند که نظریه M و نظریه ابر ریسمان ممکن است در این نیرو نقش داشته باشند 

قدرتهای معنوی ناشی از اعتقاد عده ای مبنی بر اینکه جهان شامل موجودات هوشمندی است که از نژاد بشر نیستند.

نیروی مرموز همه جا حاضر مانند مانا که برخی به عنوان یکی از اجزای اصلی آن قدرت های مرموز و نامزد می شناسند که می تواند توسط نیروی مرموز موجود در همه چیز تعریف شود. 

اتصال مرموز نیروهای کیهانی که چیزها را به گونه ای متصل و سازماندهی می کند که مغایر با قوانین نیروهای طبیعی است.

قدرت غیر عادی ناشی از تمرکز عمیق یا مراقبه که به گفته برخی ، مغز را به کنترل مواردی از جمله آنچه در هنگام تمرین یوگا یا تله پاتی اتفاق می افتد ، هدایت می کند 

قدرت ذاتی ضمیر ناخودآگاه انسان که در صورت استخدام و آموزش ، می تواند فعالیت هایی را انجام دهد که خارج از توضیح فیزیک باشد.

نمای دستی 

 

هری هودینی

مقاله اصلی: پاک کردن برنامه kdict.png مقاله اصلی : هنر توهم

گرچه مهارت تنگ دستی و پیشنهاد یکی از هنرهای سرگرمی باستان محسوب می شود ، اما در قرن هجدهم میلادی به یک نوع سرگرمی هنری سازمان یافته تبدیل شد. بسیاری از ژان اوژن روبرت فرانسوی (1805-1871) یکی از پیشگامان این زمینه محسوب می شود ، زیرا وی در سال 2000 صحنه ای را برای نمایش مهارت های خود در پاریس باز کرد. 1840 تئاتر به همین منظور در سال 1873 در لندن افتتاح شد. هری هودینی متولد مجارستان (1874 - 1926) یکی از بزرگترین نامها در هنر پیشنهاد و خلاص شدن از شر محدودیت ها محسوب می شود ، اما اکثر اجراهای وی با برخی از خدمه او در بین تماشاگران هماهنگ شده بود و همکاری بین او و سازندگان زنجیر و قفل وجود داشت. به طور کلی ، این نوع هنر بستگی به تنگ دستی و هماهنگی با برخی از بینندگان برای انجام ، استفاده از آینه ها و استفاده از تونل های زیر صحنه و با اختراعتلویزیون با استفاده از ترفند گرافیکی بسیار راحت تر شد . 

 

انواع محبوب پیشنهادها عبارتند از:

 

نشان دادن چیزی از هیچ چیز مانند بیرون آوردن خرگوش از کلاه خالی ، بیرون آوردن سکه از جیب خالی و غیره

ناپدید شدن مانند این است که کبوتر یا پرنده فقط با کف زدن یا چیزی در کف دست ناپدید شود .

تبدیل معمولاً با بازی در برگهایی انجام می شود که کسی یکی را انتخاب کند و سپس کاغذ دیگر را از آنوله رها می کند ، اما در ابتدا دست خود را به کاغذ اصلی که داوطلب انتخاب کرده تبدیل می کند.

یک قطعه پارچه یا طناب بریده شده را دوباره جمع کنید ، گره ای را محکم در یک طناب شل کنید ، یا یک بدن را با اره برش دهید و سپس دوباره قرار دهید.

جابجایی چیزی از یک مکان به مکان دیگر ، مانند سکه ای که ناگهان ناپدید شده و در کیف تماشاگران ظاهر می شود یا تغییر موقعیت دو نفر در دو جعبه متفاوت.

در هوا بلند شوید

این فعالیتها معمولاً به منظور سرگرمی انجام می شود و عموم مردم می دانند که در هر رویدادی ترفندهایی وجود دارد ، اما هدف اصلی صرف اوقات تفریحی است و این هنرمندان معمولاً رازداری وسایل و ترفندهای مورد استفاده برای حفظ روحیه هیجان را حفظ می کنند و به همین دلیل اتحادیه هایی که به آنها تعلق دارند خواستار پنهانکاری هستند تا اجازه ندهند آماتورها به معیشت افراد حرفه ای بروند.

 

شکی نیست که تعداد زیادی از جادوگران عرب وجود دارد ، شاید مشهورترین آنها جادوگر هانی شاو از مصر باشد که برای بازیهای جادویی عنوان اولین ستاره مصر را به دست آورد و در بسیاری از جشنواره های بین المللی نماینده مصر بود.

 

سحر و جادو 

سحر را جادوی سیاه نیز می نامند و می توان آن را شاخه ای از سحر دانست که مبتنی بر استناد به نیروهای به اصطلاح شیطانی یا نیروهای تاریکی است که معمولاً به دنبال کمک آنها برای ایجاد تخریب ، آسیب رساندن یا دستیابی به منافع شخصی است. بحث در مورد تقسیم سحر و جادو از زمین به جادوی سیاه و جادوی سفید وجود دارد ، بنابراین تمام جادوها طبق یهودیت ، مسیحیت ، اسلام ، بودیسم و آیین هندو سیاه هستند ، اما تصور قدیمی وجود دارد که برخی سحرها برای همیشه در نظر گرفته شده اند و این برداشت در بسیاری از نوشته ها و از جدیدترین و گسترده ترین داستان های هری پاتر مشاهده می شود . این باور غالب که جادوگر واقعاً قادر به ایجاد بیماری ، بدبختی ، عقیم سازی و سایر شرایط است ، و این نوع اعتقاد هنوز در عصر جدید به میزان محدودی در میان برخی رایج است.

 

آماده سازی روح مردگان یکی از آیین های رایج در جادوگری بود و این آیین توسط مورخ یونانی استرابون (63 قبل از میلاد - 24 م) ذکر شد.  این آیین در میان صابئین حران (مشاهده صابئین حران با صابئین-مندائی متفاوت است ) ، منطقه باستانی اترونیا ، که در مرکز ایتالیا امروزی قرار دارد  بابلی ها رایج بود و این آیین در ایلیاد شاعر هومر نیز ذکر شده است و این آیین در عهد عتیق نیز ذکر شده است کتاب مقدس جایی که اولین پادشاه یهودیان از پادشاه شاول درخواست کردSaul (???? ????) از جادوگر آندور برای استناد به روح نبوی Shamuel Shmu"el (?????????) برای کمک به ارتش در نبرد با فلسطینی ها در سرزمین کنعان . 

 

جادو و روانشناسی 

جادو از دیدگاه حوزه روانشناختی با مطالعه ماهیت و کاربردهای به اصطلاح توانایی های فوق طبیعی که برخی از آنها دارند ، مانند دیدن از طریق دیوار ، توانایی دیدن حوادث یا افراد از فاصله بسیار دور یا توانایی شناخت حوادث باستانی چیزی یا کسی با لمس شی یا شخص ، تعریف می شود. یا پیش بینی آینده. 

 

این بسیاری از دانشگاهیان رشته معمولا Maithar اطراف شک و تردید و توصیف بسیاری از نادرست علم و در سوی دیگر ، می دانشگاهیان وجود دارد می متقاعد شده است که این یک پدیده واقعی و معروف ترین از این داریل پیم ( در انگلیسی : داریل بم ) متخصص در روانشناسی و اجتماعی با دکترا از دانشگاه از میشیگان فراهم می کند و پیم تجربه گانسفیلد به عنوان شواهدی مبنی بر اینکه شانس عامل اصلی توضیح این پدیده های عجیب نیست. 

 

یکی از مشهورترین افراد در این پدیده ها یک هنرمند مکاشفه سابق است که استاد مهارت تئاتر بود ، نام او جیمز رندی است ، و او کانادایی است و پس از چالش مشهوری که با تمایل خود به پرداخت یک میلیون دلار به هر کسی که با یک شواهد علمی در مورد ادعای افرادی که دارای توانایی های فوق طبیعی هستند ، شهرت جهانی پیدا کرد ، مشهور شده است . شایان ذکر است که این چالش هنوز هم وجود دارد و تا به امروز هیچ کس نتوانسته است آزمونهای علمی را که بر حذف عامل شانس در این پدیده ها است متمرکز کند. 

 

انتشارات 

کتاب قانون آلیستر کراولی 

این کتاب توسط آلیستر کراولی در سال 1904 در قاهره نوشته شده است و شامل 3 فصل است و طبق گفته کراولی ، هر فصل در یک ساعت نوشته شده است. کراولی ادعا کرد که شخص ، چیز یا موجودی که این کتاب دیکته کرده "خود پنهان" وی و نام او ایواس بوده است. آموزه های این کتاب تلما نامیده می شود و می تواند با این اصول خلاصه شود: 

 

تحقق خود واقعی فرد و اراده منحصر به فرد فرد "در اتحاد با همه" را تضمین می کند

با برخی تشریفات می توان به این تحقق رسید.

این آیین ها شامل: یوگا ، نکروزمی ، مراسم شام آخر مسیح ، خواندن کتاب کابالا که روح تورات است ، فال ، طالع بینی

درک علامت از درخت از زندگی ، که یک شماره و یا شماره متصل به توسط 22 همبستگی خطی یکدیگر اعداد نشان دهنده سیارات و خطوط متصل می کنند علامت از الفبای عبری ، که در نوبه خود می به هفت سیاره و 12 برج .

به دنبال این اصول، با توجه به اعتقادات پیروان تلما، منجر به نیروانا مانند بیداری دولت از بودیسم و کشف روح پنهان. "روح پنهان" می تواند بدن را ترک کند ، از طریق اتر سفر کند و از "دریاچه پوچی" عبور کند ، که اساس سحر و جادو و هدف اصلی اقدامات فوق الذکر است. این روح پنهان ، یا آنچه توسط "بدن سبک" کرولی نیز خوانده می شود ، می تواند اعمالی را نقض کند که قوانین فیزیک را نقض کند مانند از بین بردن نیروهای ناخواسته و آماده شدن روح . 

 

شایان ذکر است که کرولی متولد انگلیس توسط مطبوعات "مرد بد" خوانده شد و هنگامی که سعی در ایجاد سازمان خود داشت از ایتالیا اخراج شد و در نتیجه بیماری پنومونی و اعتیاد به تریاک بی پول درگذشت 

 

کتاب خورشید بزرگ دانش 

- مشهورترین کتابی که برای بیشتر کسانی که جادو می کنند شناخته شده است ، شمس المعارف الکبری از احمد بن علی البونی است که دو نسخه از آن وجود دارد. کتاب اول نسخه اصلی است و قدمت آن به 200 سال پیش باز می گردد ، و کتاب دوم اصلاح می شود ، زیرا برخی از صفحات از آن حذف شده و برخی دیگر نیز اضافه شده اند. این کتاب در همه کشورهای عربی به جز مصر ممنوع است . و حاوی اصطلاحات و مفاهیم مربوط به جادو و جادوگری است ، از جمله اصطلاحات آماده سازی جن ، و اصطلاحات مربوط به ستاره ها ، صورت های فلکی ، سیارات ، ماه ، حرکت ماه ... و غیره. برخی از کاربردها و نقاشی های مربوط به اجرای دستورات جادوگری و جادوگری در کتاب وجود دارد.

 

جادو و ادیان 

آیین اسلامی جادوگری و جادوگری را منع کرده است و جادوگر را کافر می دانند و هر که بیاید و باور کند. در سوره بقره آیه 102 آمده است : «و آنچه را که شیاطین برای پادشاه سلیمان می خوانند دنبال کنید ، و سلیمان کفر نمی ورزد ، اما شیاطین کفر می ورزند. بین شخص و همسرش ، و آنچه برای او مضر است جز با اذن خدا ، و آنها می فهمند که چه ضرری برای آنها دارد و به درد آنها نمی خورد . یهودیت و مسیحیت نیز سحر و جادو را منع کردند ، همانطور که در خروج 22-18 بیان شد : " جادوگر را زنده مگذار ." از طرف دیگر اعتقاد به نقش سحر و جادو به عنوان عاملی برای تأثیرگذاری بر طبیعت بودفراتر از شایع طبیعت در اغلب ادیان که قبلا وجود داشت ادیان توحیدی، به خصوص در دین از دین زرتشت ، که عامل مهم در باور وجود یک نهاد از شر است که در ابدی مبارزه با زیادی  این است معتقد بودند که کلمه سحر و جادو در انگلیسی سحر و جادو از اعضای آمده از قبیله Madjaa ماد چه کسانی روحانیون اصلی دین زرتشت بودند.  برخی از مورخان ، در ریشه از سحر و جادو چرا که در زمینه از دین به نوسنگی مدرن که در آن انتقال از زندگی به حرکت زندگی از کشاورزی و ثبات در تحول از نقش از رئیس جمهور از قبیله به پادشاه از مؤمن در خرافات و افسانهو علم پنهان به کشیشی که وظیفه اش انتقال دستورات خدا به جامعه بود .

 

اصلی ترین ابزار جادو در اعتقاد دینی ، دلهره بود که عبارت از کلمات یا نوشته هایی بود که با مطالب ویژه ای که مرد مذهبی در مناسک خاص تهیه می کرد و هدف این شعار از یک تغییر برای آینده برای کنترل یک شخص یا عامل بود. قدرت های الهی و غالباً خلع ید در مراحل انجام می شود ، از جمله: 

 

آماده سازی روزها قبل از برگزاری مراسم ختم با روزه یا نماز

ایجاد فضایی خاص برای مناسک با استفاده از رایحه های خاص یا برخی مواد خاص ، و پیروان یک دین خاص معتقد بودند که این آیین ها دارای قدرت های ماورایی هستند.

آیین های استناد به قدرت های ماورا الطبیعه یا الهی که با توجه به دین متفاوت بود.

طلسم دادن

پیشنهادات بده

وجود دارد یک اتفاق نظر است که مفهوم از سحر و جادو در ادیان باستانی ریشه در عدم از آگاهی از حقوق از نیروهای از طبیعت و فاقد از تجزیه و تحلیل از علمی پدیده های در نظر گرفته شد مرد مرموز است.  به طور کلی ، استفاده از جادو از دیدگاه مذهبی ناشی از اعتقاد دین به قدرت خدا برای تغییر زندگی و سرنوشت او بود. مراسم جادویی از این منظر دعای شخص برای خدا بود تا مداخله کند. این را می توان در نوعی شباهت به ایده دعا ، نیایش و قربانی کردن در ادیان مختلف مشاهده کرد که تا امروز نیز انجام می شود زیرا ایده کمک گرفتن از بزرگترین خالق همان ایده قدیمی است ، اما عمیق تر و فلسفی تر از ادیان بدوی است.

 

برخی از آثار باستانی وجود دارد که به استفاده از سحر و جادو از دیدگاه مذهبی توسط انسان باستان اشاره دارد ، و برخی از نقاشی های باستانی در غارهای فرانسه نشانگر استفاده از سحر و جادو برای کمک به روند شکار است. اثرات مشابهی در میان مصریان باستان و بابلی ها مشاهده شد ، براساس مارگارت موری (1863-1963) ، متخصص علوم مصر قدیمی، هر سحر و جادو مراسم جادو و جادوگری می توان اثرات به مراسم مذهبی باستانی ادیان ترسیم پرستش پدیده از طبیعت و برخی از طلسم که در استفاده شد اروپا در قرون وسطی ، مشابه حد زیادی به نوشته از هیروگلیف سن 2500 سال حداقل ، هر چند ایده از ساخت ارائه به خدای تماس دوستیابی برای عصر حجریک سکوی ذبح در بسیاری از غارهای باستانی اروپا پیدا شده است. 

 

جادو در طول اعصار 

مقاله اصلی: پاک کردن برنامه kdict.png مقاله اصلی : تاریخچه جادو

سحر و جادو را انسان از زمان های بسیار قدیم می داند و نوشته هایی درباره شعبده بازی در اشعار هومر و نوشته های مصریان باستان وجود دارد که بر استفاده از پاپیروس  در سحر و جادو و نوشته های ایران باستان ، به ویژه نوشته های روحانیان زرتشتی ، که معتقد بودند کلمه سحر و جادو در زبان انگلیسی از اعضای قبیله مگای ماد بوده است ، وجود دارد. چه کسانی روحانیون اصلی دین زرتشت بودند.  نکات مشابهی در مورد نوشته های باستانی در مورد جادو وجود دارد ، به عنوان مثال:

 

استفاده از کلمات به اصطلاح جادویی ، کلماتی که به عقیده برخی توانایی تسلیم و هدایت روح دارند .

استفاده از آلات موسیقی بدوی ساخته شده از چوب و ایجاد صداهای تا حدودی هماهنگ در طول مراسم.

استفاده از نمادها ، نوشته ها و رمزهای مرموز به منظور جادوگری روح ها.

استفاده از واسطه بین قدرتهای پنهان و جادوگران و واسطه معمولاً افرادی بودند که ادعا می کردند توانایی دریافت پیام از قدرتهای نامرئی را دارند.

در قرون وسطی ، آلبرت بزرگ (1206 - 1280) آلبرتوس مگنوس تعداد زیادی طلسم جادویی را جمع آوری کرد و شایان ذکر است که آلبرت جادوگر نبود ، بلکه یک روحانی مسیحی علاقه مند به علم کیمیاگری بود و هدف اصلی وی تحقیقات علمی بود . 

 

با شروع رنسانس و انقلاب صنعتی ، اسطوره ها و افسانه ها با توضیح علمی جایگزین شدند . شیمیدان پروس کارل Reichnbach (1788 - 1869) در سال 1850 آزمایش بر روی پارافین و فنل برای هدف از دانستن آنچه که او به نام بیگانه یا نیروی مرموز به برخی از نیروی مواد که شده است که قبلا توسط استفاده جادوگران در مراسم مذهبی خود و جلب کرد به نتیجه رسیدند که وجود دارد یک "جریان" مقالات مثبت و منفی وی نظریه خود را مبنی بر اینکه کاربردهای ناشناخته دیگری از مواد به غیر از موارد شناخته شده وجود دارد ، ارائه داد ، اما نظریه وی مورد قبول دانشمندان زمان خود قرار نگرفت 

 

در قرن نوزدهم ، با موج استعمار اروپا در شرق ، جهان غرب از نزدیک با افسانه های مرموز شرق ، به ویژه در هند و مصر آشنا شد ، و علاقه جدیدی به جادو و آیین های آن آغاز شد و گروه های متشکل برای ایجاد سحر و جادو تشکیل شد و در سال 1951 قانون منع جادوگری در انگلیس ، که از 1401 در حال اجرا بود ، لغو شد. ویکا گروه، تاسیس شد که ایده شد توسط هیپی هیپی پذیرفته 

 

جادو از نظر علم 

اندازه گیری های علمی وجود دارد که برای تعیین اینکه آیا یک پدیده ، روش ، تحلیل یا اعتقاد خاص را می توان به عنوان علم واقعی طبقه بندی کرد ، توافق شده است. اگر برخی از آزمون ها قبول نشوند ، آنها به یک طبقه بندی به نام علوم شبه منجر می شوند. برخی از اندازه گیری هایی که در مورد توافق صورت گرفته و باید در علم واقعی انجام شود ، موارد زیر است:

 

توانایی به دست آوردن نتایج یکسان یا مشابه در هنگام انجام چندین بار آزمایش خاص ، و اگر در هنگام تکرار یک روند یا یک مرحله نتیجه نزدیک حاصل نشود ، روش یا پدیده غیر علمی در نظر گرفته می شود ، به عنوان مثال آزمایش یک مانترا خاص بر روی تعدادی از افراد که از نظر سن ، جنس و وضعیت یکسان هستند فرهنگی اجتماعی برای دیدن اینکه آیا مانترا همان تأثیر را دارد یا نه. 

توانایی به دست آوردن اثر با مورد نیاز در دسترس بودن از دانستن نیست مردم تجربه درگیر اگر شده اند در معرض ماده واقعی یا جعلی ماده مشابه به عنوان مواد اصلی و به روشن شدن این نکته تقسیم داوطلبان تجربه را به دو نیمه مشابه که ممکن است در شرایط از سن ، فرهنگ و جنبه های دیگر به طوری که معاملات خود را در ماده واقعی یا مقاله فانتوم تفاوت اصلی بین دو گروه است. به عنوان مثال ، اگر به دانش واقعی بودن طلسم خاص برسیم ، او دو نوع طلسم را طراحی می کند ، یکی توسط شخصی که ادعا می کند جادو می کند و دیگری مشابه نوع اول است ، اما واقعی نیست و در دو گروه آزمایشی توزیع می شود که نمی دانند طلسم واقعی را گرفته اند یا جعلی و بعد از آن دوره مشاهده هنگام تعیین اینکه آیا تفاوت واقعی و قابل ملاحظه ای بین اثر واقعی و خیالی وجود دارد یا خیر. 

هدف اصلی این آزمایشات شناخت نقش احتمالی عامل شانس ، عوامل روانی یا اجتماعی یا هر عامل دیگری در وقوع اثر مشاهده شده است. و بیشتر به اصطلاح جادوگری یا روانشناسی در این آزمونها شکست می خورند

https://t.me/s/mavarabookraikaganji/2